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El bé més alt possible en el món, i, en quant està en nosaltres, el bé físic que cal perseguir com a fi final és la felicitat, sota la condició subjectiva de la concordança de l'home amb la llei de la moralitat, com el que el fa digne de ser feliç.
Però aquestes dues exigències de fi final que ens és proposat per la llei moral és impossible que ens les representem [...] com enllaçades per meres causes naturals [...].
Per consegüent, hem d'admetre una causa moral del món (un creador del món) per proposar-nos un fi final conformement a la llei moral, i tan necessari com és aquest fi [...], a saber, que hi ha un Déu.
[Nota de Kant]: Aquest argument moral no ha de proporcionar prova alguna objectivament valedora de l'existència de Déu; no ha de provar, a qui no tingui fe, que hi ha un Déu, sinó que si vol pensar moralment amb conseqüència, ha d'acceptar el que admet aquesta proposició, entre les màximes de la seva raó pràctica.
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Versión en castellano
Immanuel Kant: prueba moral de la
existencia de Dios
El bien más alto posible en el mundo, y, en cuanto está en nosotros, el bien
físico que hay que perseguir como fin final es la felicidad, bajo la condición
subjetiva de la concordancia del hombre con la ley de la moralidad, como lo
que le hace digno de ser feliz.
Pero estas dos exigencias de fin final que nos es propuesto por la ley moral
es imposible que nos las representemos [...] como enlazadas por meras causas
naturales [...].
Por consiguiente, tenemos que admitir una causa moral del mundo (un creador
del mundo) para proponernos un fin final conformemente a la ley moral, y tan
necesario como es ese fin [...], a saber, que hay un Dios.
[Nota de Kant]: Este argumento moral no debe proporcionar prueba alguna
objetivamente valedera de la existencia de Dios; no debe probar, al que no
tenga fe, que hay un Dios, sino que si quiere pensar moralmente con
consecuencia, tiene que aceptar lo que admite esa proposición, entre las
máximas de su razón práctica.
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Crítica del juicio, § 87, De la prueba moral de la existencia de Dios (Espasa
Calpe, Madrid 1990, p. 442-443).
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